FAQ

by Darkherring

Planeta

Na co zwracać uwagę na przeglądzie informacji?

Najważniejsze informacje są tam prezentowane u samej góry - liczba metropolii i prowincji, ostanie przejęte/stracone planety, planety z ostrzeżeniami, pod wrogimi działaniami – wszystko możesz tam znaleźć i powinieneś stale monitorować te informacje. Poniżej masz już bardziej szczegółowe dane w odpowiednich działach, które prezentują cały przekrój imperium.

Brakuje mi surowców do budowy / treningu / akcji - da się coś zrobić?

Podstawowym sposobem na pozyskanie surowców poza cierpliwym czekaniem, aż twoje planety same je wyprodukują jest skorzystanie z Giełdy. Możesz tam wydawać swoje zgromadzone kredyty na zakup potrzebnych ci w danym momencie surowców.

Jak skolonizować nową planetę?

Aby skolonizować nową planetę należy wysłać na niezamieszkałą planetę flotę, w której będzie statek z modułem kolonizacyjnym. Kiedy ta flota będzie stacjonować bezpośrednio nad tą planetą, wybierz akcję „Kolonizuj planetę”. Wyświetli się okienko z szansą na udaną kolonizację oraz z czasem potrzebnym na jej przeprowadzenie.
Szansa na udaną kolonizację zależy od umiejętności dowódcy floty, a w szczególności od determinacji, podejmowania decyzji oraz odwagi , a także od tego czy masz już skolonizowane planety w danym systemie.

Jak zdobyć kredyty?

Jeżeli posiadasz surowce, które są ci aktualnie niepotrzebne, to możesz je sprzedać wykorzystując Giełdę. Po czasie potrzebnym na przeprowadzenie transakcji na twoje konto zostanie przelana odpowiednia kwota kredytów.
Innym sposobem jest splądrowanie planety innego gracza lub Piratów. Podczas przeprowadzania takiej akcji masz szansę na przejęcie części kredytów danego gracza- im wyższym prestiżem cieszy się plądrowana planeta, tym więcej kredytów może ci się udać ukraść.

Dlaczego mam tak mało odkrytych badań? Co robić?

Twoi naukowcy bez ustanku pracują nad opracowywaniem nowych technologii. Jednak jest to dość żmudny proces i zdobycie dostępu do wszystkich badań może potrwać miesiące. Aby zwiększyć częstotliwość nowych odkryć możesz poświęcić nieco czasu na rozwinięcie podstawowych technologii.
Plądrowanie innych graczy również może przynieść korzyści dla badań. Podczas inwazji jest szansa, że twoim wojskom uda się wykraść nieco wyników badań tamtejszych naukowców, co może zaowocować zwiększeniem poziomu twoich badań.

Co oznacza, że moja planeta jest stolicą/metropolią/prowincją?

Każda nowo skolonizowana planeta staje się prowincją. Ma ona pewne ograniczenia w stosunku do pozostałych typów planet. Nie może być na niej wybudowane laboratorium, ani akademia. Może też ona być przejęta przez innych graczy.
Twoja najbardziej rozwinięta prowincja po pewnym czasie stanie się metropolią, jeśli posiadasz wystarczającą liczbę innych prowincji. Im masz więcej planet, tym więcej prowincji potrzebujesz do awansu jednej z nich na metropolię. Jeżeli posiadasz wysoką liczbę prowincji na metropolię, to prowincja awansuje, jeżeli jej prestiż utrzymuje się na poziomie wyższym niż najsłabszej metropolii (jeśli masz poniżej 5 planet, to ta zależność nie jest brana pod uwagę). Po uzyskaniu tego statusu można na tej planecie wybudować Laboratorium oraz Akademię. Staje się ona również niemożliwa do przejęcia przez innego gracza, jednak dalej może być ona przez niego plądrowana i bombardowana.
Stolica, to twoja najbardziej rozwinięta metropolia. Nie można jej plądrować oraz w przypadku przejęcia innej twojej planety przez wroga, flota z tej planety zostaje przypisana do stolicy.

Co robić, żeby moja kolonia stała się metropolią?

Stanie się ona metropolią samoistnie, wystarczy chwilę poczekać. Aby przyśpieszyć ten proces można skolonizować nowe planety oraz rozbudowywać tę kolonię.

Czy planeta musi mieć handlowca, dowódcę obrony, itp.?

Nie, nie jest to konieczne. Oficer odpowiada tylko za zwiększenie efektywności danych akcji. Przykładowo obrona planetarna dowodzona przez oficera będzie sobie radzić dużo lepiej z odpieraniem ataków przeciwnika, niż ta pozbawiona dowodzenia. Giełda z handlowcem będzie szybciej dokonywała transakcji oraz będzie odprowadzała mniejszą prowizję. Małym wyjątkiem jest wywiad, gdzie nie wszystkie raporty będą dostępne jeśli centrum wywiadowcze będzie nieobsadzone przez oficera.

Jak mogę przekazać surowce z jednej planety na drugą?

Podstawowym sposobem na przekazywanie surowców jest wykorzystanie giełdy, a więc sprzedaż surowców w jednym miejscu, a następnie za zarobione kredyty, kupienie pożądanych surowców na innej planecie. Można też odkryć badanie przesyłu energii pomiędzy planetami w danym układzie, co jednak wiąże się ze stratami energii. Piraci są również w posiadaniu technologii umożliwiających transport innych surowców bezpośrednio pomiędzy planetami, ale aby je poznać należy zdobyć te technologię przez plądrowanie planet Piratów.

Jak aktywować Relikt?

Aby aktywować Relikt musi się on znajdować na planecie. Musi się też na niej znajdować oficer bez zajęcia. Trzeba wejść w kartę danego oficera, a następnie podjąć interesujący nas Relikt przez oficera i wybrać opcję aktywacji. Od tego momentu oficer stanie się opiekunem Reliktu i będzie nim aż do jego deaktywacji.

Ile Reliktów można aktywować na jednej planecie?

Na planecie można aktywować po jednym Relikcie z każdego typu, czyli jeden NAV, jeden POP, jeden LAB, itp.

Flota & Walka

Dlaczego nie widzę opcji powołania nowej floty?

Możliwości jest kilka- albo dana planeta posiada już swoją flotę w przestrzeni, albo nie ma dostępnego dowódcy na tej planecie, lub też nie ma dostępnych statków.

Jak przemieścić moją flotę?

Jest kilka sposobów aby to zrobić, ale po pierwsze flota musi stacjonować i mieć swojego dowódcę. Możesz kliknąć we flotę, którą chcesz przemieścić i tam jest opcja „Przemieszczanie”. Możesz tam wybrać interesujący Cię cel, a następnie potwierdź wysłanie floty. Możesz też zaznaczyć czy chcesz dostać powiadomienie kiedy flota doleci na miejsce. Jeżeli potrzebujesz przemieścić flotę na daną Twoją planetę, możesz wybrać opcję „Akcje” -> „Przemieść tu flotę”. Wybierz potem interesującą Cię flotę i potwierdź akcję. Trzecim sposobem jest wysyłanie floty na dane koordynaty. Po kliknięciu w koordynaty musisz również wybrać odpowiednią flotę i potwierdzić rozkaz.

Co to jest gotowość bojowa?

Gotowość bojowa określa stopień zaprawienia w boju twoich oficerów. Dzięki wysokiej gotowości bojowej są oni w stanie dużo bardziej efektywnie korzystać z wiedzy taktycznej nabytej w akademii. Oficer z bardzo dużą wiedzą teoretyczną może okazać się gorszy w bezpośredniej walce w porównaniu z dowódcą z wysoką gotowością bojową i średnią wiedzą na temat taktyk ofensywnych i defensywnych. Zwiększać gotowość bojową można dzięki praktyce, a więc walce z wrogiem.

Co mogę zyskać na plądrowaniu innego gracza?

Zyski z plądrowań mogą być różne:

  • Zdobycie informacji o reliktach spoczywających na tej planecie, oraz przejęcie ich
  • Zdobycie informacji o nowych technologiach lub podniesienie wiedzy o tych już posiadanych jeśli przeciwnik ma ich wyższy poziom
  • Kradzież kredytów
  • Poznanie informacji na temat flot przeciwnika
  • Eliminacja kadry przeciwnika
  • Obniżenie poziomu Centrum Administracyjnego lub Centrum Budowlanego na tej planecie.

Co mogę zyskać na plądrowaniu planet Piratów?

Poza standardowymi zyskami z plądrowania możesz również zdobyć informacje o technologiach specjalnych, których nie można zdobyć w inny sposób. Także jest to świetny sposób na zdobycie nowych reliktów, jako że pojawiają się one właśnie na planetach pirackich.

Jak działa bitwa? Mogę coś z nią zrobić?

Bitwa rozpoczyna się, kiedy na danych koordynatach spotykają się dwie floty różnych graczy, pod warunkiem, że nie są one razem w sojuszu. Bitwa podzielona jest na rundy, po zakończeniu których prezentowane są straty i zestrzelenia poniesione w ich trakcie. Nie masz bezpośredniego wpływu na trwającą bitwę. Wszystko leży w rękach Twoich oficerów. Możesz jednak podczas jej trwania wysyłać posiłki, które dołączą do twoich sił.

Od czego zależy skuteczność plądrowania planety?

Zależy ona głównie od prestiżu plądrowanej planety. Im jest on wyższy, tym trudniej uzyskać korzyści. Innym ważnym czynnikiem jest jak wiele razy plądrowana była ta planeta. Kolejne plądrowanie są coraz trudniejsze. Także to, że dany gracz jest ciągłym celem plądrować nawet na innych planetach również może utrudniać rabunek.

Czemu nie widzę planet innych graczy?

Są dwa sposoby na poznanie lokalizacji planet innych graczy. Pierwszym z nich jest wysłanie floty do interesującego nas układu i zeskanowanie go. Dostaniemy wtedy podstawowe informacje o planetach się tam znajdujących. Drugi sposób to wykorzystanie swojego wywiadu. Można zlecić mu różnego rodzaju akcje wywiadowcze, które mogą nam dostarczyć cennej wiedzy na temat planet przeciwników, lub tych, które mogą być potencjalnymi celami naszych ataków.

Co oznacza, że okręty mają swoje preferowane cele?

Niektóre okręty lepiej sprawdzają się w walce z danym typem przeciwnika od innych. Oznacza to, że przykładowo pancernik będzie znacznie częściej wybierał za cel krążownik o rozmiarze 37, niż 37 myśliwców o rozmiarze 1. Skuteczność ostrzału na taki cel jest również zauważalnie zwiększona. Większość statków posiada dwa preferowane cele - pierwszorzędny i drugorzędny. Przykładowo Niszczyciel wybiera korwetę jako cel pierwszorzędny, a myśliwiec jako drugorzędny. Bonusy do wybierania celu i skuteczności ognia są ok. dwukrotnie wyższe dla celu pierwszorzędnego.

Kadra

Czy oficer, który przegra walkę, jest na stałe stracony?

Oficer po przegranej walce lub nieudanej kolonizacji musi zostać przywrócony do służby. Trwa to od kilku do kilkunastu godzin w zależności od dystansu do utrzymującej planety. Po przywróceniu oficer zachowuje wszystkie swoje cechy i współczynniki.

Czy szkolenie ma wpływ na rozmiar floty dla danego oficera?

Szkolenie w akademii ma dość mały wpływ na tę wartość. Najprostszym sposobem aby go zwiększyć, to wysłanie takiego oficera do boju. W ten sposób bardzo szybko można powiększyć ten rozmiar.

Na co wpływa morale kadry?

Morale wpływa na praktycznie wszystkie działania podejmowane przez oficerów od wyników w bitwach po dane uzyskane przez akcje wywiadowczą. Ponadto, jeżeli morale utrzymuje się na bardzo niskim poziomie, to taki oficer może zrezygnować ze służby i przyłączyć się do Piratów. Może ono przyjąć wartości od -1000 do 1000.

Jak można podnieść morale oficera?

Morale oficera rośnie samoczynnie jeśli jest on bez zajęcia. Może ono wtedy dojść do poziomu 250. Innymi sposobami na podniesienie go są treningi w Akademii oraz wygrywanie bitew.

Czy jak wyszkolę osobę o profilu szpieg, to nie będzie ona mogła podjąć się innych zadań?

Oficerowie mogą podejmować się dowolnego zajęcia, bez względu na początkowe wyszkolenie. Jednak pewni oficerowie będą się lepiej sprawdzać w jednych zadaniach niż w innych. Wpływ na to ma poziom umiejętności, oraz umiejętności specjalne.

O ile nie zaznaczono inaczej, treść tej strony objęta jest licencją Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0 License